Twedding steunt Pink Ribbon

Twedding kiest voor Pink Ribbon

Ik heb het al vaak gezegd: “Twitter draait voor mij niet om krijgen, maar om geven”. Dat was 1 van de belangrijkste redenen om van Twedding een evenement voor de twitter-community te maken, toen zoveel mensen spontaan hun producten, diensten en expertise aanboden. Want Twedding symboliseert voor mij juist het samen mogelijk maken van het onmogelijke. Alleen hadden wij dit nooit kunnen realiseren, enkel de kracht van de groep maakt het mogelijk.

Kortom: voor ons is Twedding het feest voor en door twitteraars. Eigenlijk nog meer dan onze bruiloft.

Bij een dergelijk groot evenement (want dat is het intussen wel geworden) kwamen we op een gegeven moment op het punt, dat we dat gevoel van geven nog wilden vergroten, door een manier te vinden om ook een goed doel te laten meedelen in dit proces.

Het resultaat daarvan is de beslissing om de opbrengst van de speciaal voor Twedding gecomponeerde twedding-song (wordt binnenkort gereleased) volledig ten goede van Pink Ribbon te laten komen.

Daarnaast zal tijdens Twedding geld worden ingezameld om het totaalbedrag nog verder te verhogen. En als het ons tijdig lukt, proberen we via een speciale webshop gadgets en speciale ‘twedding-items’ te verkopen, waarvan de volledige opbrengst uiteraard daaraan toegevoegd wordt.

We zoeken hier trouwens nog een vrijwillger voor! Aanmelden kan via twitter of welkom@twedding.nl

Waarom Pink Ribbon?

Regelmatig krijgen we dTwedding steunt Pink Ribbone vraag waarom we voor Pink Ribbon hebben gekozen, vooral omdat er zoveel goede doelen zijn. Direct nadat we aangaven ook een goed doel te willen betrekken bij Twedding, zijn we door veel mensen benaderd die aandacht vroegen voor hun goede doel. De keuze was dan ook niet gemakkelijk.

Voor ons was het belangrijk dat er een goede relatie te leggen is tussen Twedding en het goede doel. Die zien wij vooral in de volgende punten:

  • bij een bruiloft gaat juist veel aandacht uit naar de bruid
  • vanaf 30 jaar is borstkanker de meest voorkomende vorm van kanker en 24% krijgt ’t voor haar 50e verjaardag (ik ben 44)
  • De positieve boodschap en manier waarop Pink Ribbon aandacht vraagt voor borstkanker spreekt ons enorm aan, in combinatie met hun  uitstraling “voor mensen, door mensen”
  • Oktober is “Pink Ribbon-maand”

Speciaal hiervoor hebben we een bankrekening geopend, waar buiten de georganiseerde acties geld gedoneerd kan worden, zodat we vanuit Twedding uiteindelijk 1 bedrag aan Pink Ribbon kunnen schenken.

Het rekeningnummer zullen we hier zodra het bekend is vermelden.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=P9OADOYF8wg[/youtube]

Voor de volledigheid hieronder nog het officiële persbericht:

### PERSBERICHT ###

Zeist, 23 september 2010

Twitterbruiloft steunt Stichting Pink Ribbon

Opbrengst giften tijdens bruiloft volledig voor Stichting Pink Ribbon

Het twitterbruidspaar dat op woensdag 20 oktober 2010 in Zeist de eerste volledig gecrowdsourcede en gecrowdfunde bruiloft viert gaat geld inzamelen voor de Stichting Pink Ribbon. Dit tijdens hun bruiloft waar 1000 mensen aanwezig kunnen zijn en welke volledig gepland en geregeld is via sociaal netwerk en nieuwsmedium Twitter. Het is de eerste bruiloft volledig tot stand gekomen middels social media. Nederland heeft hiermee een wereldprimeur.


Oktober Borstkankermaand

Niet alleen het roze lintje en ‘oktober borstkankermaand’ gaven de doorslag voor de keuze voor Stichting Pink Ribbon als goed doel. Stichting Pink Ribbon draagt een positieve boodschap uit en richt zich tot de samenleving in zijn geheel en niet alleen tot patiënten. Daarnaast biedt de stichting een duidelijk gevoel van herkenning en is het een organisatie voor mensen, gedragen door mensen. “Vooral dit laatste; voor mensen, gedragen door mensen past volledig bij de sfeer van onze twitterbruiloft,” aldus Jannetta Dorsman, de aanstaande bruid.

Twitteraanzoek zet aan tot samenwerking en fondsenwerving

Het aanzoek dat René Hoksbergen, zelf actief twittergebruiker, tijdens een twitterevenement deed, was de aanleiding tot twedding. Velen waren – virtueel of ter plekke – getuige van het aanzoek. Dit leidde direct tot aanbiedingen om het bruidspaar te helpen hun bruiloft te regelen. Het idee om de bruiloft volledig te laten crowdsourcen en –funden door gebruik van sociale media ontstond daarna als vanzelf. Momenteel werken twaalf twittermuzikanten aan hun optreden als Tweddingband en wordt het evenement geïntegreerd en volledig nagebouwd in Second Life, een virtuele, driedimensionale wereld die helemaal gebouwd en beheerd wordt door de digitale inwoners. Giften tijdens het feest en de opbrengst van de verkoop van het Tweddingnummer, dat speciaal voor de gelegenheid is geschreven, worden gedoneerd aan Stichting Pink Ribbon.

Het bruidspaar

René Hoksbergen (48) en Jannetta Dorsman (44) zijn beide ondernemers in de professionele dienstverlening. Samen zetten zij in het verleden een succesvol makelaarskantoor op. Na deze vorig jaar te hebben verkocht, zijn zij recentelijk een landelijk opererende makelaarsformule (Woningadviseurs) gestart.

Daarnaast is Jannetta consultant en trainer op het gebied van marketing, communicatie en sociale media. Binnen de makelaardij wordt Jannetta gezien als een autoriteit binnen haar vakgebied digitale marketing en is zij docente bij het opleidingsinstituut van de NVM, de grootste makelaarsvereniging van Nederland. Zij spreekt regelmatig voor diverse groepen ondernemers in Nederland over marketing en sociale media en bekleedt een bestuursfunctie bij een ondernemersvereniging.

Internet

Informatie over Twedding staat op www.twedding.nl. Ook kan men zich hier aanmelden voor het feest. Op twitter is Twedding te volgen via @TweddingNL en #twedding. Stichting Pink Ribbon is een fondsenwervende organisatie die aandacht vraagt voor borstkanker. Zij heeft als doel het aantal mensen dat borstkanker krijgt te verminderen, vroege diagnose te bevorderen en de zorg voor patiënten en hun naasten te verbeteren. Meer informatie staat op www.pinkribbon.nl.

### EINDE BERICHT ###

Comments on this entry are closed.