Twedding en T-Mobile. Een gelukkig huwelijk?

Afgelopen week had Ramon Stoppelenburg een fantastisch idee om een langgekoesterde wens van mij in vervulling te laten gaan.

Omdat ik het liefst direct actie onderneem bij een geniaal plan, zocht ik direct de benodigde informatie op en belde de accountmanager van T-Mobile bij Saatchi & Saatchi Amsterdam. Helaas zat deze in bespreking en vroeg me of ik mijn verzoek kon mailen. Dat heb ik gedaan en de mail kun je hieronder lezen.

Wil je weten over welke campagne het gaat? Lees dan hier de achtergrond in “Storytelling to the max“.

Als jij ook vindt, dat T-Mobile zijn kans moet pakken om wat positieve exposure onder twitteraars te krijgen, laat dan je reactie hieronder achter.

T-Mobile en Twedding. Een gelukkig huwelijk?

Dit is de mail die ik aan Saatchi & Saatchi heb gestuurd:

Leuk dat we elkaar net even telefonisch spraken, al was het kort.
De reden dat ik je belde (en nu mail) is omdat er vandaag een leuk idee ontstond in de lijn van de T-Mobile Family campagne met Guus Meeuwis en Oma Manders.

Het gaat om het volgende (de situatie is overigens niet verzonnen, maar een real-life case)

Inleiding:
20-10-2010 is de datum van het grootste crowd-sourced evenement van 2010: “Twedding”
Twedding is het huwelijk tussen 2 twitteraars: Jannetta Dorsman (ja, dat ben ik zelf) en René Hoksbergen. Het bijzondere aan dit huwelijk is dat alles, maar dan ook alles geregeld c.q. bijgedragen wordt door twitteraars of deelnemers aan andere sociale netwerken. Het lijkt er overigens op, dat dit het eerste huwelijk ter wereld is, wat op deze manier tot stand komt.

Om alle mensen/bedrijven die bijdragen aan twedding ook veel exposure terug te geven, is er een website ontwikkeld: http://twedding.nl waar alle informatie te lezen is, alle ‘sponsoren’ vermeld staan, maar ook onze ervaringen met hen in de vorm van blogposts worden verteld. Deze site wordt erg goed bezocht en gelezen.

Daarnaast is er besloten om een groot feest / evenement te organiseren, waar zo’n 1.000 gasten kunnen komen. Ook dit evenement wordt volledig door twitteraars verzorgd. Van de event manager tot en met de catering, de locatie, de party-manager, maar ook de artiesten die daar optreden.
Eigenlijk wordt dat 1 groot concert, waarbij de toegang gratis is en iedereen welkom (met een limiet op het aantal inschrijvingen).

Voor dit evenement is het idee ontstaan om de ‘twitteraar van het jaar‘, Marco Borsato uit te nodigen. Het zou natuurlijk ultiem zijn om juist Marco, die een voorbeeld is hoe twitter door BN-ers ingezet moet worden, daar aanwezig te laten zijn.

Aangezien tijdens het evenement op 20-10-2010 vooral twitteraars aanwezig zullen zijn, is de mobiele internetverbinding op dat moment cruciaal. (Waarschijnlijk moet er dan ook ondersteuning via Wifi-routers plaatsvinden.)

Echter, juist voor T-Mobile, die met name op twitter zwaar onder vuur ligt ivm de 3G-problemen van/door de iPhone gebruikers kan een positieve actie en publiciteit goed van pas komen. (veel twitteraars hebben een iPhone)

Voorstel
Een campagne in de lijn van de T-Mobile Family campagne, waarbij veel twitteraars gevolgd worden, die mobiel internettend / twitterend regelen dat Marco Borsato naar #twedding komt om het bruidspaar te verrassen.

Ook deze verhaallijn is niet helemaal verzonnen, omdat op dit moment al via diverse (internet) kanalen geprobeerd wordt om hem te bereiken.

Overleg
Uiteraard ben ik erg benieuwd naar je reactie.

Meer informatie over twedding kun je dus vinden op de website: http://twedding.nl

Voor overleg en/of verdere informatie kun je rechtstreeks met mij contact opnemen via 06-50203653 of met onze Weddingplanner Vivian ter Huurne via vivian@hetBruidsmeisje.nl of 06- 28152496.

Vervolgmail naar T-Mobile

Een dag later heb ik de mail ook rechtstreeks naar T-Mobile gestuurd, met de volgende toelichting:

Gisteren heb ik kort contact gehad met de accountmanager van het T-Mobile account bij Saatchi & Saatchi, omdat wij een bijzonder idee hebben, wat mogelijk uitgevoerd kan worden in de lijn van de lopende T-Mobile Family campagne.

Mocht dit idee echter niet direct uitvoerbaar zijn, liggen er wellicht andere mogelijkheden voor T-Mobile om te participeren in dit uitzonderlijke project.
Dat is de reden waarom ik de onderstaande mail ook rechtstreeks naar T-Mobile doorstuur.

Graag overleg ik over de mogelijkheden wederzijds.

Overigens verschijnt er begin volgende week een artikel over dit onderwerp op http://twedding.nl waarin twitteraars en bezoekers van de site wordt opgeroepen om te reageren op dit idee.

Ik hoop snel van T-Mobile te horen en wacht in spanning op jullie positieve reactie.

Reactie T-Mobile

Intussen hebben wij een eerste reactie ontvangen van T-Mobile dat zij helaas geen mogelijkheden zien tot participatie:

“T-Mobile Netherlands ontvangt dagelijks talrijke verzoeken om te participeren in de meest uiteenlopende projecten. Elk verzoek wordt zorgvuldig en serieus behandeld en T-Mobile laat zich daarbij vooral leiden door het al uitgestippelde sponsoringbeleid. Binnen dit beleid past honorering van uw verzoek helaas niet.”

Wat vind jij? Gemiste kans of niet?

Comments on this entry are closed.

  • sheidamohebbi

    Nou en of ik vind dat T-mobile zijn kans moet pakken… sterker nog met beiden handen moet grijpen.

    Ik houd dit berichtje positief dus T-Mobile GRIJP JE KANS!

    Sheida

  • Ze laten zich leiden (cq lijden?) door het uitgestippelde sponsoringbeleid… en dat was toevallig een maand eerder klaar dan de nieuwe campagne dus sluiten die twee niet op elkaar aan… da’s logisch he… 😉 maar beleid is beleid dus daar moet strak aan vastgehouden worden… dat is tenslotte iemand’s kpi daarginds… tja, en dan zie je weleens een megakans over het hoofd… zo eentje waarbij je recht in de doelgroep voor weinig euri’s heel veel positieve free publicity kan krijgen… #sufferds…

    Ach, ik laat me bij de selectie van m’n telco-operator leiden door een goede ontvangst… misschien dus toch maar even wachten tot Vodafone of kpn de iPhone4 gaat aanbieden…

    Gemiste kans van T-Mobile…

  • Nicolet Groen

    Verbaast mij helemaal niets van T-Mobile! Maar die standaard reactie is wel erg… nou ja.

    Inmiddels verkoopt Vodofone via een omweg maar wel via hun website en in de vVodafone-winkels de Iphone. Misschien daar eens polsen. Vodafone met Iphone is namelijk wel een gouden combi. (Spreek uit ervaring).

  • Carien

    Beetje jammer van t-mobile, was een ultieme kans geweest om het imago weer wat op te poetsen….

  • Wij dachten ook dat het een uitgelezen kans was om het imago van T-Mobile met name onder twitteraars een beetje op te vijzelen na de problemen, maar misschien moeten we inderdaad maar even met anderen gaan praten.

    Wellicht staat Vodafone er meer voor open.

  • Wat een flut reactie!

  • Aan de voorkant je merk “trekken” bied geen oplossing voor ze; goed om te kiezen om eerst de techniek te redden, de twitteraars gaan dan ook wel weer voor ze vliegen…

    Want eerlijk is eerlijk, de “negatieve” buzz draait wel weer om naar “positief” als het weer allemaal werkt (en we blij zijn met de iPhone4)…

  • Mirjam

    Misschien zijn ze bang voor het afbreukrisico? Als ze de bereikbaarheid op de twedding niet voor elkaar krijgen volgt vooral negatieve exposure… En ik durf niet te garanderen dat ze de bereikbaarheid kúnnen regelen 🙂

  • Typisch voorbeeld van practical un-wisdom. Zoals Barry Schwartz zegt: A wise man knows when and how to break the rules. In dit geval viert bureaucratie hoogtij, jammer voor T-Mobile. Enne…gelukkig voor jullie, want met zo’n star, overgereguleerd bedrijf wil je als Tweddingpartners dan ook eigenlijk niet geassocieerd worden.

  • @tmobile #fail #twedding #gemistekans

  • tja stug vasthouden aan uitgestippelde paden en daar ook niet vanaf willen wijken is kenmerkend voor grote logge organisaties, #carpediem is niet hun sterkste punt. gratis exposure en goodwill overboord gooien gaat T-mobile beduidend beter af, maar ja wat wij domme t mobile klantjes ook willen das verder helemaal niet boeiend natuurlijk , je doet wat jij als bedrijf wil en niet wat de maatschappij van je vraagt. #fail #gemistekans #unflexible

  • Misschien een idee voor T-Mobile om een (gratis) reputatiescan te doen op http://www.dekernwaarden.nl. Om eens te kijken hoe de reputatie ervoor staat.

  • Lidwien Venselaar

    Duidelijk een reactie van iemand die niet twittert.. Heel dom van Team Mobile!

  • Elma

    T-Mobile mist toch voortdurend prachtige kansen, wat een fail! Snappen ze nu nog steeds niet hoe de wereld in elkaar zit?!

  • Los van T-Mobile (die al jaren mijn ‘vriend’ niet meer zijn): andere Twitteraars van formaat zijn Ali B. (ook met Marco) en Jeroen van Koningsbrugge (ook met Marco; heeft binnen no time via Twitter hun single naar 1 weten te krijgen t.g.v. Tahiti).

    Groeten, Renée

  • Dit is zeer zeker een gemiste kans van T-mobile, dat zal ze niet veel helpen in de positieve publiciteit. Erg jammer van T-mobile.

  • Zeker gemiste kans van #tmobile aldaar #fail en zij nogal aan elkaar gewaagd zijn als we het hebben over ‘Trending Topics’ 😉

  • T-mobile is ***, T-mobile blijft ***, en krampachtige imagoverbetering maakt het er allemaal niet beter op…
    [admin] wegens onbehoorlijk taalgebruik is deze reactie gedeeltelijk aangepast.